פרופ' בן סימון משה

פרופ'
סגן ראש התוכנית לקרימינולוגיה שיקומית לתואר שני
דוא"ל : 
טלפון: 
משרד : 
שעות קבלה : 

קורות חיים

משה בן סימון הוא פרופסור במחלקה לקרימינולוגיה ועמד בראש התוכנית לקרימינולוגיה שיקומית לתואר שני שנים רבות. נוסף על כך, פרופ' בן סימון מלמד בתוכנית לתרפיה במוזיקה ובתוכנית לטיפול באמצעות אמנות חזותית באוניברסיטת בר-אילן. פרופ' בן סימון מלמד במחלקה לקרימינולוגיה מאז שנת 2000. הוא סיים את עבודת הדוקטורט במחלקה לקרימינולוגיה בשנת 2005 בנושא: "טיפול באמצעות מוזיקה לפגועי פוסט-טראומה במסגרת קבוצתית" ובשנת 2011 סיים פוסט-דוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת תל-אביב. במקביל ללימודי הקרימינולוגיה, למד פרופ' בן סימון בתוכנית לתרפיה במוזיקה באוניברסיטת בר-אילן, שם הוא מלמד שנים רבות.

בהיותו קרימינולוג, ויקטימולוג ותרפיסט במוזיקה, פרופ' בן סימון משלב במחקריו בין תחומים אלו. הוא פרסם עד היום מעל ל-50 מאמרים ופרקים בספרים העוסקים בקשר שבין מוזיקה ותוקפנות, מוזיקה בחיי אסירים ותרפיה במוזיקה עם אסירים ואסירים לשעבר. בשנים האחרונות מתמקד פרופ' בן סימון באופנים בהם תרפיה במוזיקה עשויה לסייע לקורבנות טראומה. מחקריו בתחום עוסקים בטיפול קבוצתי במוזיקה לחיילים הלומי קרב, לנשים נפגעות תקיפה מינית וכן לילדים ומתבגרים המתגוררים בעוטף עזה. מחקריו עוסקים גם באופן שבו תרפיה במוזיקה יכולה למלא צרכים התייחסותיים (Relational needs) וליצור אינטגרציה נפשית וגופנית עבור נפגעי טראומה.

פירסומים

MOSHE BENSIMON - PUBLICATIONS

BOOKS (Editor)

1. Ronel, N., Jaishankar, K., & Bensimon, M. (Eds.) (2008). Trends and issues in victimology. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing.

CHAPTERS IN BOOKS

1. Ronel, N., Jaishankar, K., & Bensimon, M. (2008). Editors' introduction: Between perception and victimization. In N. Ronel, K. Jaishankar & M. Bensimon (Eds.), Trends and issues in victimology (pp. 1-9). Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing.

2. Gilboa, A., & Bensimon, M. (2010). Putting sound into image: A graphical instrument for analyzing music therapy sessions. In L. Kacen & M. Krumer-Nevo (Eds.), Data analysis in qualitative research (pp. 272-298). Be'er-Sheva: Ben-Gurion University Press (Hebrew).

3. Bensimon, M. (2012). Music therapy with group of post-traumatized soldiers: The pendulation movement effect as a clinical model. In D. Amir & C. Elefant (Eds.), Listen to my voice: New research studies in music therapy (pp. 175-205). Kiryat Bialik: Ach (Hebrew).

4. Bensimon, M., Andzenge, D. D, Gilbertson, D. L., Jergenson, S., & Ronel, N. (2020). Applied victimology:  The professional practice of victimology. In J. Joseph & S. Jergenson (Eds.), An international perspective on contemporary developments in victimology (pp. 309-317). Switzerland: Springer.

BOOKS REVIEWS

1. Bensimon, M. (2009). Victimology, victim assistance and criminal justice. International Review of Victimology, 16, 339-340.

2. Bensimon, M. (2013). Going with the spirit: A 12-Step based therapy. Glimpse into Prison, 15, 182-185. (Hebrew).

ARTICLES

1. Gilboa, A., & Bensimon, M. (2007). Putting clinical process into image: A method for visual representation of music therapy sessions. Music Therapy Perspectives, 25(1), 32-42.

2. Bensimon, M., Amir, D., & Wolf, Y. (2008). Drumming through trauma: Music therapy with post-traumatic soldiers. The Arts in Psychotherapy, 35(1), 34-48.

3. Bodner, E., & Bensimon, M. (2008). After the curtain falls: On the post-performance adjustment of solo singers. Medical Problems of Performing Artists, 23(4), 172-177.

4. Bensimon, M. (2009). The dynamic of songs in intergroup conflict and proximity: The case of the Israeli Disengagement from the Gaza Strip. Group Processes and Intergroup Relations, 12(3), 397-412.

5. Bensimon, M., & Gilboa, A. (2010). The music of my life: The impact of the musical presentation on the sense of purpose in life and on self-consciousness. The Arts in Psychotherapy, 37(3), 172-178.

6. Bensimon, M., & Amir, D. (2010). Sharing my music with you: The Musical Presentation as a tool for exploring, examining and enhancing self-awareness in a group setting. Journal of Creative Behavior, 44(4), 259-277.

7. Bensimon, M., & Bodner, E. (2011). Playing with fire: The impact of football game chanting on level of aggression. Journal of Applied Social Psychology, 41(10), 2421-2433.

8. Bensimon, M. (2012). The sociological role of collective singing during intense moments of protest: The disengagement from the Gaza Strip. Sociology, 46(2), 241-257.

9. Bensimon, M. (2012). Elaboration on the association between trauma, PTSD and posttraumatic growth: The role of trait resilience. Personality and Individual Differences, 52(7), 782-787.

10. Bensimon, M., & Bodner, E. (2012). Does the age of offenders and victims in crime scenarios affect perceptions of crime seriousness and punitiveness among students? Violence and Victims, 27(3), 344-359.

11. Bensimon, M., Amir, D., & Wolf, Y. (2012). A pendulum between trauma and life: Group music therapy with post-traumatized soldiers. The Arts in Psychotherapy, 39(4), 223-233.

12. Bensimon, M., & Ronel, N. (2012). The flywheel effect of intimate partner violence: A victim-perpetrator interactive spin. Aggression and Violent Behavior, 17(5), 423-429.

13. Bensimon, M., Baruch, A., & Ronel, N. (2013). The experience of gambling in an illegal casino. European Journal of Criminology, 10(1), 3-21.

14. Bensimon, M., Solomon, Z., & Horesh, D. (2013). The utility of Criterion A under chronic national terror. Israel Journal of Psychiatry, 50(2), 81-83.

15. Bensimon, M., Levine, S. Z., Zerach, G., Stein, E., Svetlicky, V., & Solomon, Z. (2013). Elaboration on posttraumatic stress disorder diagnostic criteria: A factor analytic study of PTSD exposure to war or terror. Israel Journal of Psychiatry, 50(2), 84-90.

16. Lozon, J., & Bensimon, M. (2014). Music misuse: A review of the personal and collective roles of "Problem Music". Aggression and Violent Behavior, 19(3), 207-218.

17. Bensimon, M. (2015). Aggressive situational cues among Israeli security personnel. Journal of Interpersonal Violence, 30(8), 1403-1416.

18. Solomon, Z., Bensimon, M., Greene, T., Horesh, D., & Ein-Dor, T. (2015). Loneliness trajectories: The role of posttraumatic symptoms and social support. Journal of Loss and Trauma, 20(1), 1-21.

19. Bensimon, M., Einat, T., & Gilboa, A. (2015). The impact of relaxing music on prisoners’ levels of anxiety and anger. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 59(4), 406-423.

20. Bensimon, M., Naar, E., & Solomon, Z.  (2015). Comparison of secondary traumatization reactions: Wives of prisoners of war and therapists of sexual assault victims. Society and Welfare, 35(2), 177-201. (Hebrew).

21. Bodner, E., & Bensimon, M. (2015). Problem music and its different shades over its fans. Psychology of Music, 43(5), 641-660.

22. Solomon, Z., Bensimon, M., & Sharon, D. (2015). Betrayal and betrayed in the experience of former prisoners of war. Iyunim Bitkumat Israel (studies in Israeli and modern Jewish society), 25, 284-318. (in Hebrew).

23. Bodner, E., & Bensimon, M. (2016). The impact of disfavoured music on affect complexity in young adults. Psychology of Music, 44(4), 864-879. 

24. Lozon, J., & Bensimon, M. (2017). A systematic review on the functions of rap among gangs. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 61(11), 1243-1261.

25. Bensimon, M., Bodner, E., & Shrira, A. (2017). The emotional impact of national music on young and older adults differing in posttraumatic stress disorder symptoms. Aging and Mental Health, 21(10), 1090-1098.

26. Shrira, A., Ayalon, L., Bensimon, M., Bodner, E., Rosenbloom, T., & Yadid, G. (2017). Parental post-traumatic stress disorder symptoms are related to successful aging in offspring of Holocaust survivors. Frontiers in Psychology, 8, 1099.

27. Sommerfeld, E., Bensimon, M., & Lutzman, M. (2017). Minding the gaps: The adolescent's experience in front of the mirror. Current Psychology, 36(1), 76-83.

28. Bensimon, M. (2017). Victimization in light of self-compassion: Development towards communal compassion. Aggression and Violent Behavior, 35, 44-51.

29. Palgi, Y., Bensimon, M., & Bodner, E. (2017). Motives of mentalization among older adults exposed in adulthood to potentially traumatic life events: A qualitative exploration. Traumatology, 23(4), 273-281.

30. Bensimon, M., Wiess, C., & Shapira, M. (2017). The therapy of former adolescent residents of Gush Katif: The central role of the community in coping. Society and Welfare, 37(1), 85-110. (in Hebrew).

31. Lahav, Y., Levin, Y., Bensimon, M., Kenet Maymon, Y., & Solomon, Z. (2017). Secondary traumatization and differentiation among ex-POWs' wives: A reciprocal association. Journal of Traumatic Stress, 30(4), 399-408.

32. Shrira, A., Palgi, Y., Hoffman, Y., Avidor, S., Bodner, E., Ben-Ezra, M., & Bensimon, M. (2018). Subjective age as a moderator in the reciprocal effects between posttraumatic stress disorder symptoms and self-rated physical functioning. Frontiers in Psychology, 9, 1746.

33. Bensimon, M., Shaul, S., Div. S., Sandler, L., & Teitelbaum, A. (2018). Patient–centered approach in closed psychiatric wards: The curative power of relaxing music chosen by patients. Israel Journal of Psychiatry and Related Sciences, 55(2), 52-67.

34. Shrira, A., Menashe, R., & Bensimon, M. (2019). Filial anxiety and sense of obligation among offspring of Holocaust survivors. Aging and Mental Health, 23(6), 752-761.

35. Edri, O., & Bensimon, M. (2019). The role of music among prisoners and prison staff: A qualitative research study. European Journal of Criminology16(6), 633-651.

36. Wiess, C., & Bensimon, M. (2020). Group music therapy with uprooted teenagers: The importance of structure. Nordic Journal of Music Therapy29(2), 174-189.

37. Bensimon, M. (2020). Perceptions of music therapists regarding their work with children living under continuous war threat: Experiential reframing of trauma through songs. Nordic Journal of Music Therapy, 29(4), 300-316.

38. Bensimon, M. (2020). Relational needs in music therapy with trauma victims: The perspective of music therapists. Nordic Journal of Music Therapy29(3), 240-254.

39. Benisty, M., Bensimon, M., & Ronel, N. (2021). Familial pains of imprisonment: The experience of parents and siblings of incarcerated men. Victims and Offenders, 16(2), 247-265.

40. Inbar-Frohlich, T., Bensimon, M., & Ronel N. (2021). Families of animal rights activists as a basis of support for ideological delinquency – a phenomenological study. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 65(2-3), 159-179.

41. Cohen-Louck, K. Bensimon, M., & Malinovsky, M.H. (2021). Perceptions of violent national-political protest among Arabs living in Israel: A pilot study. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 65(2-3), 282-302.

42. Shaked, E., Bensimon, M & Tuval Mashiach, R. (2021). Internalization and opposition to stigmatized social discourse among incest survivors. Journal of Child Sexual Abuse. 30(7), 847-868.

43. Bensimon, M. (2021). Explaining post-prison rehabilitation through music from the Good Lives Model perspective. European Journal of Criminology. https://doi.org/10.1177/1477370821997339

44. Bensimon. M. (2021). Integration of trauma in music therapy: A qualitative study. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy. https://doi.org/10.1037/tra0001032

45. Inbar-Frohlich, T., Ronel N., & Bensimon, M. (2022). The influence of lawbreaking animal rights activists on their family members: The familial-ideological spin model. Journal of Crime and Justice. https://doi.org/10.1080/0735648X.2021.2016474

46. Ze’evi, N., Bensimon, M., & Gilboa, A. (Accepted). Into the groove of an alternative masculinity: Drumming groups for incarcerated individuals in a maximum-security facility. International Journal of Community Music.

47. Bensimon. M. (Accepted). Creating a benevolent world: Exploration of a music-based rehabilitation program for formerly incarcerated individuals. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology.

מחקר

א. ויקטימולוגיה: קורבנות טראומה ופוסט-טראומה; תיאוריות בוויקטימולוגיה.

ב. מוסיקה וקרימינולוגיה/ויקטימולוגיה: מוסיקה בכלא; מוסיקה ופשיעה; תרפיה במוסיקה עם אסירים ועם קורבנות.

קורסים

קורסים לתואר ראשון (תשע"ט):

- תיאוריות בקרימינולוגיה

קורסים לתואר שני (תשע"ט):

- שיטות אבחון וטיפול בסוציותרפיה

- התערבויות באמצעות הבעה ויצירה בעוברי חוק

- קורבנות - אבחון וטיפול

- תהליכים קבוצתיים בתרפיה במוזיקה